2n Cicle

Objectius de l’educació Infantil 2n cicle

L’educació infantil té com a principal objectiu contribuir al desenvolupament integral i equilibrat dels àmbits físic, afectiu, social i intel·lectual. Es constitueix com una etapa essencial per al creixement dels nens i nenes en el desenvolupament de totes les seves capacitats fins als 6 anys d’edat. L’acció educativa està encaminada a potenciar aquestes capacitats.

A la Salle treballem en l’aplicació de programes pedagògics propis que complementen l’oferta educativa. L’objectiu és estimular l’alumnat a través de programes adaptats a les necessitats educatives i de l’entorn en qualsevol etapa:

PROGRAMA DESTÍ

El Projecte Destí pretén treballar el Desenvolupament i l’Estimulació de les Intel·ligència dels alumnes. És un Projecte basat en les persones, estructurat, integrador, diferenciador i motivador.

Volem que els nostres alumnes desenvolupin un conjunt de competències específiques que complementin i reforcin aquelles que són pròpies de l’estructura curricular. S’hi treballa el sentit crític, diverses estratègies, la gestió del coneixement, la comunicació, el treball en equip, el ser agents actius de canvi, …
El Projecte DESTÍ té com a objectius principals: Desenvolupar una oferta educativa de caràcter integral i garantir una educació innovadora i de qualitat. Tot això ho volem aconseguir mitjançant diversos subprogrames:

A l’Educació Infantil. Ulisses:
  • Xarxes neuronals: Generar estímuls externs que permetin potenciar i incrementar les connexions neuronals a través de l’estimulació audiovisual
  • Irati.Mapings: Estimular l’àrea perceptivo-cognitiva i interioritzar l’organització espaial del mapa conceptual
  • Óptimis: Identificar els termes específics que designen a les diferents capacitats-destreses mitjançant diferents activitats lúdiques.
  • Crea: Estimular l’àrea creativa. La intel·ligència lateral. Iniciar-se en el treball de l’alternativa múltiple.
  • Circuits de lateralitat: Preparar les bases, o assegurar-les segons el cas, per que tots els nens/es.
  • Sensor: Reforçar l’inici del procés lectoescriptor mitjançant la creació de les primeres memòries fonètiques.
Projecte LECTOR

Els eixos bàsics del projecte lector són el desenvolupament de les capacitats lectores i la motivació i el gust per la lectura.

Els objectius a educació infantil són:

  • Fomentar les capacitats lectores.
  • Envoltar el nen/nena de llenguatge escrit.
  • Utilització del llenguatge oral.

TIC (Tecnologies de la informació i la comunicació)

L’objectiu de l’ús dels ordinadors és el de conèixer i saber utilitzar uns programes d’ensenyament assistit que completen de manera pràctica i lúdica els conceptes estudiats a classe.

Amb les noves tecnologies es pretén aconseguir un coneixement més profund de l’ordinador: funcionament del ratolí, funcionament del teclat, accedir a diferents programes (Word, Paint, Power Point…). També s’inicia la navegació per Internet.

EXPRESSIÓ A TRAVÉS DE L’ART EN L’EDUCACIÓ INFANTIL

El projecte consisteix en donar a conèixer als alumnes diferents obres d’art del món de l’arquitectura, escultura i pintura, ja sigui al natural o bé en fotografia.

Es pretén desenvolupar la sensibilitat artística, la percepció, la imaginació i la creativitat, així com aprendre diferents tècniques plàstiques.

INTRODUCCIÓ A LA LLENGUA ANGLESA

Des del 2n cicle d’educació infantil proposem que els nens i nenes comencin el primer contacte amb l’idioma mitjançant la immersió dins de l’aula. Un aprenentatge que s’anirà consolidant durant tota l’escolaritat obligatòria.

L’Exposició al llenguatge ha d’anar sempre acompanyada d’un context ple d’estímuls i significat pel nen, oferint-li una exposició continuada i repetida amb la llengua anglesa.

El principal objectiu serà contribuir en un aprenentatge de l’idioma de forma natural i espontània afavorint la comprensió oral i l’adquisició d’una bona pronúncia. Tot això d’una forma lúdica mitjançant cançons, jocs, contes, etc. proposant situacions on el nen senti la necessitat de comunicar-se.

TREBALL PER PROJECTES

Amb el treball per projectes es pretén fomentar entre els infants un tipus d’aprenentatge centrat en les seves pròpies motivacions i en el saber compartit. Es tracta de treballar a partir de les demandes o hipòtesis dels propis nens i nenes, utilitzant recursos materials i humans. La col·laboració amb les famílies és molt important en el procés d’elaboració d’un projecte.

Piula @LaSalleManresa
Propers esdeveniments
    Calendari
    setembre 2017
    dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    « ago   oct »
         1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30  

    Ús de cookies

    Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR